Tolerans

Runt omkring oss rör det sig människor i mängder, den ena mer olik den andra. Alla unika i tanke, sitt sett att vara och inte  minst utveckligensfaser. Vi alla utsetts för olika händelseförlopp som ibland präglar oss i livet. Vi ser och tar saker på olika sett och våran känsla inför de är ibland ogenomtänkt. Vi lever olika livet och måste var dag bemöta varandra i olikheten och likheten. I allt det här dömer vi ofta varandra på falska grunder. Det ligger oss i naturen att läsa av varandra och där går de ibland snett. Jag försöker att var dag arbeta med min tolerans och förståelse.
 
För mig handlar de om att acceptera andras inte så djupa utveckling. Att tolerera folks idioti, för det kan vara så att dom inte rår för de, även om det är ett medvetet val kan jag inte säga mer än bu i många fall, jag besitter själv min beskärda del av dumheter som ibland förföljer mig. För mig är det ofta läxor, vårat sett att inse va som är rätt och vad som är fel. Tar vi det som hemmaläxor i utveckling finns det inga gränser på våran bredd av inre vishet. Det mesta ser vi ur egna ögon men de finns inget som hindrar oss från att tänka oss in i andras synsett. Man kan ha en önskan om att folk alltid hade vett och förnuft o att en sådan hög toleransnivå inte var nödvändig men i förståelsen och acceptansen om detta kan vi börja växa. Vi måste trotts allt fortsätta träffa på varandra, interagera med varan på både gott och ont. Om vi arbetar med våran tolerans och förståelse kan vi bygga något fint inom oss.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0