Ankis mathörna. En fett god omelett

Så, då ska jag berätta hur man gör en fett god fredags omelett! För detta behöver du:

  • 4 ägg
  • Lite mjölk
  • Nyplockade trattkantareller
  • Lite championer
  • Vitlök
  • Rödlök
  • Gamla ost kanter
  • Hackad spenat
  • Salt & Peppar
 
 
 
Vispa ägg och mjölk, släng i en näve trattisar. Hacka championer o lök och släng i. Om du är som  jag och har fryst spenat får man lägga lite tid på att tina upp den innan man har ner den i skålen. Eller har du ingen micro som jag... ja då skiter man i det och slänger ner det i alla fall. Riv alla ost kanter du kan hitta i hemmet och vispa ner i smeten. Vispa nu ordentligt. Har du som jag glömt bort att sätta på plattan gör det nu och diska upp lite sålänge. 
 
 
Stek på mellanvärme så det inte bränner fast i botten......
 
 
 ...........som min gjorde..
 
 
 
Men god blev den för det! :) Rekomenderas att avnjutas framför en bra rulle och ett glas mjölk! 


Anki betygsätter sin mat: Uppvisning 3 Njutning 5 !

Kommentarer
Postat av: Harry Potter

Jag funderar på att smaka får man komma å smaka

Svar: hahaha, finns lite kvar i pannan! :)
anki

2012-10-12 @ 19:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0